80 kW
Moc silnika
6 kWh
Akumulator
5 s
Przyśpieszenie
294 kg
Masa pojazdu
80 kW
Moc silnika
6 kWh
Akumulator
5 s
Przyśpieszenie
294 kg
Masa pojazdu
FS Czech Republic
FS Italy
SW-05e “Antares” oferuje wyjątkową aerodynamikę dzięki zaawansowanym projektom i precyzyjnym rozwiązaniom. Wykorzystujemy najnowsze technologie CAD do projektowania nadwozia z kompozytów CFRP, zwiększających jego wytrzymałość i efektywność. Tunele wirowe i deflektory pionowe redukują turbulencje oraz zwiększają siłę docisku o 50 N przy minimalnym oporze aerodynamicznym. Strategicznie rozwiązanie w sekcji bocznej „łapiące” powierzę z przedniego skrzydła, poprawia chłodzenie i minimalizuje zakłócenia przez elementy zawieszenia. Dokładnie dopracowane profile aerodynamiczne, wynikające z symulacji, zwiększyły siłę docisku o 40 N przy niskim oporze aerodynamicznym. Nasze innowacyjne podejście pozwoliło osiągnąć siłę docisku na poziomie 900 N przy prędkości 20 m/s.
SW-05e “Antares” posiada szereg innowacji, które znacząco poprawiają wydajność i komfort użytkowania bolidu. Nasza nowa rama znacząco poprawiła komfort kierowcy, optymalizując przestrzeń dla układu napędowego i zwiększyła sztywność skrętną. Dzięki zmodyfikowanemu ustawieniu zawieszenia, pojazd zyskuje na stabilności i precyzji prowadzenia. Pod względem ergonomii, dokładnie zoptymalizowaliśmy pozycję kierowcy, uwzględniając rozmieszczenie fotela, kierownicy i pedałów. Nowa kierownica wnosi dodatkowe udoskonalenia, które zwiększają komfort i funkcjonalność. Układ chłodniczy wykorzystuje wodę destylowaną do efektywnego przewodzenia ciepła. Składa się z dwóch chłodnic wyposażonych w wentylatory oraz pompy, która generuje ciśnienie wynoszące 1,7 bara w wężach. Projekt uwzględnia zastosowanie węży silikonowych wzmocnionych włóknem nylonowym. Wszystkie komponenty są odporne na temperatury przekraczające 120°C.
Geometria zawieszenia bolidu SW-05e “Antares” opiera się na doświadczeniach z poprzednich lat i została zoptymalizowana z myślą o pojazdach elektrycznych. Nowe podejście do dynamiki pojazdu poprawiło stabilność prowadzenia oraz skrętność wynosząc bolid na kolejny poziom. Zewnętrzny układ zawieszenia, zaprojektowany w celu redukcji masy, łączy elementy aluminiowe z stalowymi wahaczami, co zapewnia maksymalną niezawodność. Przednie zawieszenie typu pull-rod, jak i tylne push-rod, w połączeniu z stabilizatorami i amortyzatorami Öhlins TTX25, gwarantują niespotykane dotychczas właściwości jezdne.
Nasz system elektryczny zawiera baterię o pojemności 5,5 kWh, składającą się z 7 pakietów w konfiguracji 84S6P, co znacząco zmniejsza wagę dzięki redukcji ogniw. Zarządzanie baterią przez Orion BMS 2 zapewnia niezawodność i łatwą konserwację. System telemetrii monitoruje obroty, temperaturę i ciśnienie hamulców, przesyłając dane do stanowiska serwisowego i zapisując je na karcie microSD. Układ napędowy z dwoma silnikami na tylnej osi, sterowany przez kontroler, umożliwia Torque Vectoring i System Kontroli Trakcji, poprawiając przyczepność i sterowność pojazdu. Nowa, lekka wiązka elektryczna z wodoodpornymi kablami o długości 140 metrów znacząco wpływa na osiągi pojazdu i kontrolę systemów.