CREATE FUTURE TOGETHER

SW- 02

SW-02

Był to nowy, udoskonalony bolid względem SW-01. Głównym celem podczas konstruowania była poprawa osiągów bolidu. W głównej mierze uzyskaliśmy ją poprzez redukcję masy pojazdu, ale również modyfikację jednostki napędowej i układu jezdnego. Wiązało się to ze zmianą koncepcji prawie wszystkich podzespołów bolidu.

SW- 02

96 KM

Moc silnika

599 ccm

Pojemność silnika

3.2 s

Przyśpieszenie

230 kg

Masa pojazdu

SW- 02

SW-02

Był to nowy, udoskonalony bolid względem SW-01. Głównym celem podczas konstruowania była poprawa osiągów bolidu. W głównej mierze uzyskaliśmy ją poprzez redukcję masy pojazdu, ale również modyfikację jednostki napędowej i układu jezdnego. Wiązało się to ze zmianą koncepcji prawie wszystkich podzespołów bolidu.

SW- 02

96 KM

Moc silnika

599 ccm

Pojemność silnika

3.2 s

Przyśpieszenie

230 kg

Masa pojazdu

Udział w zawodach

FS Andora

FS Andora

FS Netherlands

FS Netherlands

Aerodynamics

SW-02 posiada pełny pakiet aerodynamiczny. Materiały kompozytowe pozwalają na zachowanie stosunkowo małej masy i dużej wytrzymałości elementów bolidu. W przypadku SW-02 przy konstrukcji postawiono na kompozyty z włókna węglowego, które pozwoliły na redukcję masy poszycia o 60% w porównaniu do poprzedniego modelu, oraz zwiększenie jego sztywności. Nos, element rozpoczynający kształtowanie przepływu powietrza wokół bolidu, został obrobiony za pomocą frezarki 5-osiowej. Dzięki optymalizacji CFD, która stanowi ważne narzędzie w fazie projektowej, bolid uzyskuje 500N siły docisku już przy 70km/h.

Aerodynamics

Chassis&Suspension

Chassis&Suspension

W dużej mierze na poprawę wyników SW-02 wpłynęło zmniejszenie masy bolidu do 230 kilogramów. Udało się tego dokonać poprzez użycie stali chromowo-molibdenowej, która nie tylko doprowadziła do redukcji masy ramy bolidu, ale także do zwiększenia jej wytrzymałości. Kluczowe są również ustawienia twardości amortyzatora, odpowiedzialne za zachowanie właściwej stabilności pojazdu i dostosowaniu go do różnych warunków. Zapewnienie szerokiej regulacji – pięciu niezależnych ustawień charakterystyk amortyzatora – i możliwość szybkiej zmiany prześwitu, dostosowuje nasz bolid do każdej konkurencji. Równie istotnym aspektem jest profesjonalna obróbka elementów, w tym zwrotnic, które są kluczowym elementem zawieszenia bolidu. Konstrukcja zawieszenia wymaga niesamowitej precyzji i dokładności, aby zapewnić pojazdowi pożądaną przyczepność i uzyskać jak najlepsze rezultaty.

Powertrain

Bolid napędzany jest silnikiem z Hondy CBR 600 RR o pojemności 599cm³. Moc silnika zwiększono w stosunku do SW-01 o ponad 25%- obecnie wynosi 96KM. SW-02 charakteryzuje się doskonałymi osiągami, jest w stanie osiągnąć maksymalna prędkość równą 180km/h, a przyspieszenie z 1km/h do 100km/h zajmuje mu jedynie 3,2 sekundy. Imponujący moment obrotowy generowany przez napęd pojazdów Formuły Student wymaga półosi i przegubów, które będą zdolne go przenieść. Elementy te dzięki świetnej jakości i dokładnemu wykonaniu, wytrzymują trudy rywalizacji na torze.

Powertrain

Electrical

Electrical

Prawidłowe działanie sterowania silnikiem oraz systemu akwizycji danych możliwe jest za sprawą wiązki elektrycznej. Wykorzystanie nowoczesnych komponentów elektrycznych i elektronicznych pozwoliło na jednoczesne zwiększenie wydajności i zmniejszenie masy tego układu. SW-02 posiada także bardzo lekki akumulator litowo-jonowy, który stanowi ważny element w dziedzinie przenośnych źródeł zasilania. Jest on przystosowany do pracy w najtrudniejszych warunkach.

Archiwum zdjęć

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do podglądu pełnoekranowego.