70 kW
Moc silnika
6.5 kWh
Akumulator
5.5 s
Przyśpieszenie
274 kg
Masa pojazdu
70 kW
Moc silnika
6.5 kWh
Akumulator
5.5 s
Przyśpieszenie
274 kg
Masa pojazdu
FS Poland
Poszycie SW-04e zostało stworzone z kompozytów składających się z włókna węglowego i żywicy syntetycznej, zapewniając nie tylko doskonałe wykończenie, ale przede wszystkim bezpieczeństwo kierowcy. Modelowanie klasy A, stosowane w branży automotive, pozwoliło nam osiągnąć idealne wykończenie i symetrię pojazdu. Realizując ten projekt skupialiśmy się również na zminimalizowaniu oporu powietrza, co osiągnięto poprzez opływowy kształt nosa i jego wąski profil. Skrzydło oraz podłoga generują siłę docisku, zwiększając przyczepność w zakrętach, a dyfuzor dodatkowo potęguje efekt.
SW-04e wyróżnia się innowacyjnym podejściem do budowy. Stworzona konstrukcja ramy, wykonana z wytrzymałych rur ze stali chromowo-molibdenowej, cechuje się niezwykłą lekkością i wysoką wytrzymałością, co stanowi kluczowy element w motorsporcie. Układ hamulcowy bolidu SW-04e został skonstruowany, wykorzystując lekkie stopy aluminium, elementy włókna węglowego oraz sprawdzone komponenty, takie jak złączki Goodrige. Innowacyjny pedal-box został zaprojektowany autorsko, zintegrowany z ramą pojazdu, co zapewnia ergonomiczną obsługę, a także optymalną wydajność. Układ zawieszenia typu pull-rod i push-rod, inspirowany Formułą 1, gwarantuje kontrolowany skok zawieszenia i wysoką niezawodność. Aluminiowe piasty i zwrotnice, wsparte przez optymalizację topologiczną, redukują w naszym pojeździe masę nieresorowaną.
Bolid SW-04e, zasilany przez dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 120 kW, charakteryzuje się zastosowaniem zaawansowanych przekładni planetarnych o przełożeniu 4,25. Dzięki temu osiąga imponującą maksymalną prędkość 150 km/h oraz potrafi przyspieszyć do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. System Torque Vectoring gwarantuje stabilność i wysoką wydajność podczas pokonywania zakrętów, zaś elektroniczny dyferencjał optymalnie rozdziela siłę napędową, co umożliwia rywalizację z pojazdami wyścigowymi napędzanymi spalinowo.
W naszym systemie elektrycznym zastosowaliśmy innowacyjną baterię trakcyjną o pojemności 6,5 kWh, która stanowi niemal 1/4 masy pojazdu. Składa się ona z 8 modułów, wyposażonych w ogniwa litowo-jonowe. Co więcej, SW-04e został wyposażony w zaawansowany system zarządzania baterią (BMS – Battery Management System), który monitoruje i kontroluje parametry każdego ogniwa w czasie rzeczywistym, od stopnia naładowania przez temperaturę, aż po wczesne wykrywanie potencjalnych awarii.