75 kW
Moc silnika
599 ccm
Pojemność silnika
4.5 s
Przyśpieszenie
280 kg
Masa pojazdu
75 kW
Moc silnika
599 ccm
Pojemność silnika
4.5 s
Przyśpieszenie
280 kg
Masa pojazdu
FS Czechy
FS Italy
SW-01 jest pionierskim projektem Polsl Racing. Poszycie składa się z podłogi, nosa i dwóch paneli bocznych. W przeciwieństwie do późniejszych pojazdów, SW-01 nie posiadał pakietu aerodynamicznego. Projekt poszycia i jego elementy powstały w oprogramowaniu CAD, a analizy numeryczne przeprowadzono w programie Ansys CFX. Wszystkie elementy zostały wykonane z kompozytu epoksydowo-węglowego o łącznej wadze w granicy 13kg.
Rama i zawieszenie SW-01 powstały na podstawie prototypu z 2014 roku. Ramy bolidu wykonano ze stali konstrukcyjnej S355, której cechą jest wytrzymałości i dobra spawalność. Początkowy projekt ramy zakładał masę 55kg, jednak końcowo wyniosła tylko 37kg. Poprawki zastosowano w aspekcie geometrii kół oraz układu hamulcowego.
Przed nastaniem ery elektryków, pierwszy bolid skonstruowany przez członków Polsl Racing wyposażony był w napęd spalinowy. SW-01 posiadał silnik Honda CB600F o mocy 75 koni mechanicznych i pojemości 599cm3. Pojazd rozpędzał się do 100 kilometrów na godzinę w jedyne 4,5 sekundy, stanowiąc fascynujące połączenie precyzji inżynierskiej i dynamicznej wydajności.
Choć mniej rozbudowana niż w późniejszych modelach elektronika odgrywała istotną rolę w prawidłowym działaniu pojazdu. Członkowie koła pracowali nad poprawnym okablowaniem silnika, systemami bezpieczeństwa i zarządzania energią oraz telemetrią. Dzięki opracowanym komponentom elektronicznym wszystkie procesy przechodziły poprawnie, a bolid działał sprawnie i efektywnie.